Publikuota 01.12.2021

Jokia paslaptis, jog internetinė prekyba suteikia nemažai privalumų, kurie paverčia šio modelio verslą sparčiai augančiu bei ypač populiariu ne tik Lietuvoje, tačiau taip pat ir visame pasaulyje. Bene didžiausias internetinės prekybos privalumas – galimybė prekiauti produktais bei paslaugomis išvengiant tiesioginės akistatos su potencialiais parduodamos produkcijos pirkėjais bei klientais. Nors vos prieš kelis dešimtmečius toks prekybos modelis daugeliui atrodė neįmanomas, tačiau šiandien tai jau yra tapę savaime suprantamu reiškiniu ne tik internetinės prekybos atstovams, tačiau ir visiems, perkantiems prekes ar paslaugas internetu.

Žinoma, norint sėkmingai vykdyti elektroninę prekybą yra ypač svarbu turėti visapusiškai tam pritaikytą elektroninę parduotuvę, kuri ir tampa pagrindiniu internetinės prekybos įrankiu. Nereikėtų pamiršti, jog elektroninė parduotuvė yra daugybės skirtingų sudedamųjų elementų visuma, kurios bendras funkcionalumas ir leidžia vykdyti prekybą produktais ar paslaugomis nuotoliniu būdu. Nors kiekviena elektroninė parduotuvė yra individuali, tačiau dažnai dalis šių elementų išlieka praktiškai identiški ar bent jau panašūs. Taigi, kokie yra patys svarbiausi informaciniai elementai, kuriuos privalo turėti kiekviena elektroninė parduotuvė?

Pardavėjo kontaktinė informacija

Vargu ar šiais laikais rastume elektroninę parduotuvę, kurioje nebūtų pateikta pardavėjo kontaktinė informacija, kurios dėka elektroninės parduotuvės lankytojas galėtų susisiekti su pardavėju. Šio tipo informacija turi milžinišką įtaką ne tik bendram parduotuvės įvaizdžiui, tačiau taip pat ir pardavimams. Visų pirma, aiškiai pateikta pardavėjo kontaktinė informacija padeda daug paprasčiau prisijaukinti pirkėją, nes pastarasis akimirksniu mato, kur galės kreiptis, jeigu apsipirkimas neįvyktų taip, kaip buvo planuota. Trumpiau tariant, aiškiai pateiktos kontaktinės informacijos matymas daugeliui internetinėse parduotuvėse besilankančių pirkėjų sukuria pasitikėjimo jausmą, kuris neretai tampa vienu iš pagrindinių motyvų, vedančių prekės ar paslaugos pirkimo link.

Yra net keli skirtingi būdai, leidžiantys internetinėje parduotuvėje pateikti kontaktinę informaciją. Bene populiariausias jų – kontaktų pateikimas pačioje pagrindinio internetinės parduotuvės puslapio apačioje. Būtent šioje vietoje pateikta pardavėjo kontaktinė informacija yra randama gana paprastai, nes daugelis internetinėse parduotuvėse reguliariai perkančių klientų jau yra įpratę ją rasti būtent ten. Žinoma, taip pat pasitaiko atvejų, kuomet savo kontaktus pardavėjas pateikia ir atskirame parduotuvės puslapyje. Toks jų pateikimo būdas taip pat yra gana patogus tuomet, kai į kontaktinę pardavėjo informaciją talpinantį puslapį nukreipiantis mygtukas yra puikiai matomoje vietoje.

Kontaktinė informacija, kurią verta pateikti elektroninėje parduotuvėje:

  • Elektroninio pašto adresas
  • Telefono numeris
  • Fizinės parduotuvės adresas (Galioja tais atvejais, jeigu taip pat yra vykdoma ir fizinė prekyba)

Informacija apie prekių pristatymą

Parduotų prekių siuntimo pirkėjui elektroninėje prekyboje išvengti dažniausiai yra neįmanoma. Būtent dėl šios priežasties yra itin svarbu pirkėją informuoti apie visus parduotų prekių pristatymo niuansus. Kaip ir kontaktinė informacija, informacija apie prekių pristatymą taip pat dažniausiai yra pateikiama atskirame elektroninės parduotuvės puslapyje. Šio tipo informacija turėtų būti pateikta taip, jog apie prekių įsigijimą galvojantiems internetinės parduotuvės lankytojams daugiau nekiltų jokių klausimų, susijusių su prekių gavimu.

Šiomis dienomis elektroninę prekybą vykdantys verslininkai dažniausiai naudojasi kurjerių paslaugomis, kurios ir padeda pirkėjams pristatyti tai, ką pastarieji įsigijo apsipirkimo metu. Akivaizdu, jog šiandien prekių pristatymo paslaugas teikia daugybė skirtingų logistikos bendrovių, kurių prekių pristatymo terminai bei kitos sąlygos gali skirtis. Būtent dėl šios priežasties yra svarbu elektroninės parduotuvės lankytojus informuoti, kuri bendrovė įvykdys pristatymą ir koks yra preliminarus pristatymo terminas.

Taip pat dažnai pasitaiko atvejų, kuomet elektroninę prekybą vykdantys prekybininkai nemokamą prekių pristatymą taiko tik tuomet, kai kliento prekių krepšelio kaina siekia tam tikrą sumą. Ši sąlyga neretai skatina pirkėjus vienu apsipirkimu užsakyti daugiau prekių tam, kad šios galėtų būti jiems pristatytos nemokamai. Tokią informaciją yra verta paminėti kiek ryškiau, jog potencialūs pirkėjai turėtų galimybę pasinaudoti nemokamo pristatymo pasiūlymu.

Privatumo Politika

Privatumo Politika – vienas iš svarbiausių, tačiau bene mažiausią reikšmę turinčių informacijos rinkinių, kuriuos privaloma pateikti kiekvienoje elektroninėje parduotuvėje, jeigu ji renka bet kokio pobūdžio informaciją apie jos lankytojus. Nors milžinišką šio dokumento svarbą numato teisės aktai, tačiau ne paslaptis, jog šio dokumento elektroninėje parduotuvėje neskaito praktiškai niekas. Dažniausiai su Privatumo Politika susijusi informacija yra renkama būtent reklamų ar rinkodaros tikslais. Trumpiau tariant, Privatumo Politika yra dokumentas, nustatantis Asmens duomenų tvarkymo principus bei taisykles, naudojantis elektroninės parduotuvės paslaugomis.

Turbūt kiekvienas elektroninėse parduotuvėse besilankantis interneto naršytojas bent kartą yra pastebėjęs ekrane pasirodantį pranešimą apie sutikimą tvarkyti Asmeninius duomenis. Teisės aktai numato, jog renkant bet kokią su elektroninės parduotuvės lankytojais susijusią informaciją, yra privaloma juos apie tai informuoti. Įprastai Privatumo Politika galima rasti taip pat pagrindinio elektroninės parduotuvės puslapio apačioje.

Tinkamai parašyti bei paruošti su Privatumo Politika supažindinančią informaciją yra be galo sudėtinga. Tai reikalauja nemažai techninių bei teisinių žinių. Būtent dėl šios priežasties elektroninių parduotuvių savininkai kreipiasi į teisininkus, kurie ir padeda paruošti šiuos dokumentus teisingai, aiškiai ir suprantamai.

Taisyklės

Kaip ir dauguma kitų informacijos rinkinių, elektroninės parduotuvės taisyklės taip pat dažniausiai būna pateikiamos atskirame puslapyje, kurį pasiekti galima paspaudus pagrindinio puslapio apačioje esantį nukreipiamąjį mygtuką. Šiame rinkinyje įprastai yra pateikiama visa informacija, susijusi su pirkėjo bei pardavėjo teisėmis ar pareigomis. Žinoma, skirtingų elektroninių parduotuvių pateikiamos taisyklės taip pat gali skirtis dėl skirtingų parduodamų prekių bei paslaugų segmentų.

Dažniausiai elektroninės parduotuvės taisyklėse pateikiami punktai:

  • Taisyklėse naudojamų sąvokų paaiškinimas
  • Bendrosios nuostatos
  • Informacija apie produktus
  • Užsakymų vykdymo taisyklės
  • Galimi atsiskaitymo būdai
  • Užsakymų vykdymo terminai
  • Prekių grąžinimo taisyklės
  • Skundai bei jų nagrinėjimas
  • Garantijos suteikimas
  • Užsakymo atšaukimas
  • Pinigų grąžinimas

Apibendrinimas

Kartais iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog elektroninė prekyba tėra paprastas būdas užsidirbti papildomų pajamų, tačiau svarbu nepamiršti, jog šio verslo modelio pagrindą sudarančius pardavimus neretai lydi ir įstatymų išmanymas, svarbios informacijos pateikimas ir, žinoma, egzistuojančių taisyklių laikymasis. Dažniausiai visi šie niuansai būna sudėtingai įkandami tik pradedantiems elektroninės prekybos verslo atstovams, tačiau laikui bėgant dažnas nesunkiai prisijaukina visą šią svarbią informaciją ir jos pateikimo subtilybes.

Pradedantiems elektroninį verslą neretai iškyla įvairių klausimų, susijusių tiek su elektroninės parduotuvės taisyklių, tiek Privatumo Politikos pateikimu. Puikią galimybę artimiau susipažinti su šio tipo informacijos pateikimu gali suteikti apsilankymas kokioje nors kitoje elektroninėje parduotuvėje. Žinoma, aklai kopijuoti joje esantį turinį nėra rekomenduojama, bet elementarus jos peržiūrėjimas tikrai gali efektyviai užvesti ant kelio bei leisti suprasti apie svarbios informacijos pateikimo ypatumus.
Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles