Publikuota 13.10.2021

Akivaizdu, jog laikui bėgant keičiasi ir įvairios tendencijos, susijusios ne tik su tradiciniu, tačiau taip pat ir su elektroniniu verslu. Nors didžioji dalis skaitmeninio verslo atstovų stengiasi žengti kartu su rinkoje vykstančiais pokyčiais, tačiau yra ir tokių, kurie bando susikurti asmeninę verslo strategiją nesidairydami į šalis. Vis dėlto egzistuoja net keli strateginiai veiksmai, kurių laikosi praktiškai kiekvienas elektroninę prekybą vystantis verslininkas. Štai keli pagrindiniai skaitmeninio verslo strateginiai principai, kurie neabejotinai padės padidinti pardavimus.

Sukurkite kliento pasitikėjimą Jūsų parduotuve

Klientų bei galimų pirkėjų požiūris į konkrečią elektroninę parduotuvę gali daryti neįtikėtinai didelę įtaką jos generuojamų pajamų kiekiui. Iš esmės viskas atrodo gana paprasta, logiška bei akivaizdu. Juk elektroninės parduotuvės, kurios pirkėjams kelia neigiamas asociacijas turi kur kas mažesnę tikimybę parduoti bei tapti sėkmingomis. Pirkėjo nepasitikėjimą konkrečia elektronine parduotuve gali sukurti net keli skirtingi veiksniai, kurie įprastai būna susiję su praeityje įvykusiomis blogomis pirkimo patirtimis ar net nekokybiškai pateiktais parduodamų prekių aprašymais. Sukurti kliento pasitikėjimą gali būti tikras iššūkis, tačiau pasistengti yra tikrai verta.

Veiksmai, kurie padės sukurti klientų pasitikėjimą elektronine parduotuve:

  • Prisiimkite atsakomybę už nekokybiškas prekes: Natūralu, jog pardavimuose kartais pasitaiko atvejų, kuomet klientas gauna nekokybišką prekę. Tai gali būti tiek gamykliškai brokuotas, tiek ir transportavimo metu pažeistas produktas. Tokių situacijų kartais išvengti nepavyksta, todėl pardavėjui tinkamai į jas reaguoti yra labai svarbu. Vos gavęs informaciją iš kliento apie nekokybišką produktą, pardavėjas akimirksniu turėtų pasiūlyti pakeisti prekę nauja arba grąžinti sumokėtą sumą. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog toks pardavėjo pasiūlymas bet kokiu atveju yra privalomas, tačiau neretai nutinka taip, jog pardavėjas bando išsisukti nuo nuo prekės pakeitimo ar pinigų grąžinimo.

 

  • Profesionalus parduodamų prekių pateikimas: Parduodamų prekių pateikimas elektroninėje parduotuvėje taip pat yra vienas iš veiksnių, galinčių daryti įtaką kliento pasitikėjimui. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti prekių pateikimą, kurį sudaro nekokybiškos nuotraukos bei produkto aprašymas, kuriame yra begalė gramatinių klaidų. Vargu ar klientas išvydęs tokį aprašymą ar nuotraukas vis dar galvos apie pirkimą. Būtent dėl šios priežasties yra rekomenduojama prekių pateikimui elektroninėje parduotuvėje skirti daugiau dėmesio bei įsitikinti, jog pateikta informacija atrodo nepriekaištingai.

Teisingas kainų nustatymas ir pridėtinę vertę kuriantys pasiūlymai.

Šiandien internetu galima nusipirkti praktiškai bet ką. Didelis elektroninių parduotuvių skaičius neišvengiamai daro įtaką ir augančiai jų tarpusavio konkurencijai. Yra didelė tikimybė, jog rinkoje egzistuoja bent keli ar keliolika skirtingų konkurentų, kurie prekiauja identiška ar alternatyvia produkcija, kuria prekiaujate ir Jūs. Šiuolaikinis pirkėjas tą kuo puikiausiai žino ir dažnu atveju renkasi tarp skirtingų pardavėjų, parduodančių prekę, kurios jis ieško. Tuo tarpu kaina yra būtent tas aspektas, kuris neretai daro bene didžiausią įtaką galimam pirkėjo pasirinkimui, kurioje elektroninėje parduotuvėje bus atliktas galutinis prekės užsakymas bei apmokėjimas. Tai reiškia, jog potencialus pirkėjas greičiausiai ieškos pačio geriausio pasiūlymo, kuris atitiktų visus jo poreikius.

Šiandien visi nori uždirbti daug, todėl neretai ir prekių antkainiai būna ženkliai didesni. Tuo tarpu iš potencialaus pirkėjo pusės viskas yra atvirkščiai – pastarasis įprastai stengsis išleisti kuo mažiau. Dėl šios priežasties yra labai svarbu atrasti balansą, kuris ne tik leistų pardavėjui užtikrinti tam tikrą pelno dalį, tačiau ir leistų konkuruoti su tą patį produktą parduodančiais konkurentais. Konkurentų parduodamos produkcijos kainų stebėjimas bei greitas reagavimas į jų pokyčius gali tapti puikiu įrankiu, padedančių užtikrinti tikslingą konkurenciją.

Žinoma, nors kaina ir daro didelę įtaką galimiems kliento pasirinkimams, tačiau tai toli gražu nėra viskas. Didelę įtaką taip pat gali daryti ir pridėtinę vertę kuriantys aspektai, tokie kaip prekių pristatymo greitis, pristatymo kaina, specialūs pasiūlymai ir dar daugiau. Kartais žaibiškas prekių pristatymas gali padėti didinti pardavimus net ir tais atvejais, kuomet konkurentų siūloma identiško produkto kaina yra mažesnė, tačiau jo pristatymo terminas yra kur kas ilgesnis. 

Gerą apsipirkimo patirtį užtikrinančių aspektų laikymasis

Kaip jau buvo minėta anksčiau, įspūdžiai, kuriuos patiria klientas apsipirkimo elektroninėje parduotuvėje metu daro neįtikėtinai didelę įtaką jų požiūriui į konkretų skaitmeninės apsipirkimo vietos tašką. Norint užtikrinti gerą klientų apsipirkimo patirtį yra itin svarbu suprasti, kokie motyvai ją formuoja.

  • Parduotuvės veikimo greitis: Turbūt kiekvienam bent kartą yra tekę apsilankyti internetinėje svetainėje, kurios veikimas yra itin lėtas. Įprastai interneto naršytojai vos pajutę lėtą internetinės svetainės ar jos puslapių krovimo greitį pradeda galvoti apie išėjimą. Turint omenyje, jog svetainės veikimo greitis yra didelę įtaką pirkėjo patirčiai darantis veiksnys, pasitikrinti savo asmeninės elektroninės parduotuvės veikimo greitį yra neabejotinai pravartu kiekvienam. Google” neseniai pristatė įrankį, kuris ne tik padeda įvertinti svetainės krovimo greitį, tačiau ir pateikia galimus sprendimus šiems techniniams nesklandumams pašalinti.


  • Elektroninės parduotuvės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams: Atlikti tyrimai rodo, jog laikui bėgant vis daugiau žmonių internete apsipirkinėja naudodami ne kompiuterius, tačiau išmaniuosius telefonus. Tokią tendenciją galima vertinti kaip pirkėjų įpročių pokyčius, prie kurių prisitaikyti turėtų kiekvienas elektroninę prekybą vystantis verslininkas. Elektroninės parduotuvės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams padeda potencialiems pirkėjams užtikrinti kur kas intuityvesnį naršymą, o būtent tai ir leidžia sukurti puikią apsipirkimo patirtį.


  • Atsakymų į galimus kliento klausimus pateikimas: Natūralu, jog internetinėje parduotuvėje naršantys lankytojai dažnai gali susidurti su įvairiais neaiškumas. Puikiu to pavyzdžiu galima laikyti parduodamų produktų aprašymus, kuriuose pateikiama per mažai informacijos. Tokį aprašymą skaitantis pirkėjas neretai gali įvertinti neigiamai dėl to, jog šis nerado atsakymo į jam rūpimą klausimą. Dėl šios priežasties pardavėjams yra rekomenduojama į savo pateiktą turinį pažvelgti kliento akimis ir pagalvoti, kokie klausimai gali kilti potencialiems pirkėjams. Jeigu į galvą šaunantys klausimai jau yra atsakyti, panašu, jog yra judama teisinga linkme. Žinoma, taip pat gali pasitaikyti atvejų, kuomet klientas vis tiek kreipiasi dėl papildomos informacijos, kuri yra nepaminėta internetinėje parduotuvėje. Būtent tuomet reikėtų įsiminti šiam klientui kilusį klausimą ir pateikti atsakymą atnaujinant parduotuvėje esantį turinį. Laikui bėgant šis metodas leis užtikrinti turinio informatyvumą, o dėl neaiškumų besikreipiančių klientų atsiras vis mažiau.

Apibendrinimas

Turbūt pastebėjote, jog praktiškai visi šiame straipsnyje išvardyti sėkmingos elektroninės prekybos strategijos principai yra susiję būtent su puikia potencialaus pirkėjo patirtimi bei jos kūrimu. Taip yra todėl, jog šiandien kliento patirtis yra laikoma bene svarbiausiu aspektu, darančiu tiesioginę įtaką pardavimams bei jų dydžiui. Kartais puikios pirkėjo patirties užtikrinimas gali reikalauti tam tikrų finansinių ar laiko investicijų, tačiau nereikėtų pamiršti, jog laikui bėgant tai atsiperka bei tampa raktu į sėkmingą internetinės prekybos vystymą.
Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles